بیشتر بخوانید:
وی افزود: در حالت معمول، دو سوم لاستیک خودروهای سنگین از طریق تولیدات داخلی و یک سوم از طریق واردات تامین می شود اما امسال و از اواخر بهار، بدلیل برخی مسایل در عرصه بین المللی، در تامین به موقع مواد اولیه کارخانجات و دربرخی مواقع واردات به موقع لاستیک ناهماهنگی بوجود آمد که فرصت طلبان از این فضا سوء استفاده کردند.
تنها افزود: ظرفیت منصوبه تولید لاستیک بایاس خودروهای سنگین در کشور بسیار بیشتر است اما به دلایلی این ظرفیت استحصال نشده است و حتی با توجه به افزایش ده درصدی تولید، برای توزیع این محصول در بازار مشکلاتی وجود داشت که سبب ایجاد بازار سیاه شد.
سخنگوی انجمن تایر افزود: هم اکنون امکان احتکار لاستیک در حجم زیاد، بخاطر نظارت دقیق ستاد تنظیم بازار از بین رفته و این ستاد بصورت مداوم آمار تولید و توزیع را کنترل کرده و به تولید کنندگان و وارد کنندگان طبق نیاز سنجی های بازار ، اطلاع می دهد که چه تعداد لاستیک را در کدام استان توزیع کنند.